엠브레인 설문 조사 지원 및 발표 선정자 | |||
지원자 | 학위과정 | 학교 | 발표 제목 |
한승민 | 박사과정 | 고려대 | 인공지능(AI) 창작물에 대한 사용자 인식 연구: AI 사용 공개(AI Disclosure)와 의심(Suspicion)이 콘텐츠 평가에 미치는 영향 |
김송이 | 박사과정 | 서강대 | 디지털 존재는 어떻게 ‘사람’이 되는가? |
최정원 | 석사과정 | 전북대 | 노인 유튜브 채널 시청 경험이 노인에 대한 부정적 인식 완화에 미치는 영향-미디어 간접 접촉의 긍정적 효과- |
공유경 | 박사과정 | 동국대 | Does Algorithmic Political Information Use Promote the Heterogeneity of Political Information Consumption? The Mediating Role of Perceived Network Homogeneity and the Moderating Role of Perceived Benefits and Risks of Algorithmic Information |
일반 발표 선정자 | |||
지원자 | 학위과정 | 학교 | 발표 제목 |
하승연 | 박사과정 | 고려대 | From Page to Platform: How the South Korean Book Publishing Industry Adapts B2C Strategies through Dynamic Capabilities |
엄세원 | 석사과정 | 고려대 | Why do users come back? Identifying Value-Driven Loyalty Across YouTube User Segments |
신세희 | 석사과정 | 고려대 | Factors influencing fandom fatigue of entertainment fans on the Weverse Platform |
강민혁 | 석사과정 | 고려대 | How Would Korean Platform Startups Survive |
최유진 | 석사과정 | 고려대 | Sustainability of YouTube Creators in the Creator Economy: |
박재영 | 박사과정 | 고려대 | How Commerciality in YouTube Beauty Content Affects User Engagement and Revenue? |
임유진 | 박사과정 | 고려대 | 국내 기자들의 한류 인식과 보도 관행 연구: 문화부 기자들과의 심층인터뷰를 중심으로 |